• Menu
Los Angeles

De laatste bestemming van onze roadtrip in de Verenigde Staten: Los Angeles! Twee dagen is natuurlijk veel te weinig om deze wereldstad te bekijken én te relaxen, maar we hebben ons best gedaan :) In deze blog alles over Hollywood en heerlijke Californische stranden.

Onze eerste stop voordat we echt naar LA gingen, waren de Premium Outlets in Camarillo voor een flinke shopsessie. Moet ook gebeuren, en nu hoef ik de rest van het jaar geen kleding meer te kopen. Via de bergen reden we richting de kust, waar we ons vergaapten aan gruwelijk grote villa’s, we zijn duidelijk in de regio van de rich & famous! Via Malibu en Santa Monica kwamen we na een uurtje bij onze Airbnb in Venice (klik hier voor meer info). En wat een verrassing was dat! Veel groter dan verwacht, schoon, de lekkerste douche van deze vakantie en nog geen 3 minuten lopen naar het strand. Daar zijn we meteen maar even naar toe gegaan.

Warner Bros

De volgende dag hadden we een tour gereserveerd bij Warner Bros. We wisten niet echt wat we hiervan konden verwachten, maar het was echt superleuk! Onze eerste stop was een soort van museum waar ze onder andere een Harry Potter tentoonstelling hadden, met rekwisieten en kleding uit de films. Ook was er een sorting hat, die je indeelde in een huis (ik paste blijkbaar goed bij Slytherin) Daarnaast waren er ook allemaal dingen te zien uit de films Batman vs. Superman en Suicide Squad (die sinds deze week in de bioscopen draait).

Daarna reden we een stuk over het terrein en zagen we heel veel studios. Ook mochten we binnenkijken bij een aantal studios, die van de talkshow Ellen en mijn all time favorite: The Big Bang Theory. Supergaaf om daar eens binnen te kijken, wel erg jammer dat we er geen foto’s mochten maken. Ook kregen we een deel van de buitenstudios te zien, deze straat gebruiken ze voor ontzettend veel films en series. De trap voor het grote gebouw is o.a. gebruikt in de film Argo.

Ook keken we binnen bij het rekwisietenpand. Echt supergroot, je kan het zo gek niet bedenken of ze hebben het (inclusief de inrichting van het Oval Office). En we zagen een tentoonstelling met alle auto’s die Batman ooit heeft gebruikt.

Los Angeles

We sloten af bij studio 48 waar we op de bank van Central Perk uit Friends mochten zitten (ik was vroeger megafan van Friends, dus dat was wel een big deal). Ook deden we de scène met Bilbo en Gandalf uit The Hobbit na en vlogen we als Harry Potters op een bezemsteel. O ja, ik won ook nog even een oscar (zwaar ding!)

Hollywood

Na onze avonturen bij Warner Bros zijn we naar Hollywood gereden omdat je dat toch echt even gezien moet hebben. We hebben het Hollywood sign gespot en een groot stuk over de Walk of Fame gelopen. Leuk om een keer gezien te hebben, maar je moet er niet te veel van verwachten. Supertoeristisch en ook een beetje vergane glorie.

Na een heerlijke hamburger (de allerlaatste) bij de Cheesecake Factory zijn we lichtelijk ingestort, gelukkig was er Friends op tv :)

Santa Monica & Venice

De volgende dag was alweer onze laatste volle dag in de Verenigde Staten. We hebben de auto maar eens laten staan en huurden een fiets. We zijn lekker over het strand gefietst tussen Santa Monica en Venice. Onderweg zaten we opeens in de opnames van de nieuwe video van Lukas Graham (die wordt grijs gedraaid op de radio momenteel), genoten we van het uitzicht op de Santa Monica Pier en hebben we lekker liggen bakken op het strand, met uitzicht op een echte Baywatcher (niet zo mooi als in de serie helaas) Een heerlijk relaxte dag!

We sloten af met een paar cocktails en sushi en een wandeling langs de kanalen van Venice en een zonsondergang vanaf het strand. Wat een fijne afsluiter van deze fantastische reis!

We hoefden zaterdag pas laat op de luchthaven te zijn, dus we hebben lekker rustig aan gedaan. Bijna al onze kampeerspullen weggegooid (of gedoneerd aan de Airbnb), heel veel schoenendozen (we hebben weer een paar extra Allstars ;)) en onze koffers volgestouwd met 23 kilo aan nieuwe kleding. Na een lunch bij de Cheesecake Factory (laatste keer) onze auto ingeleverd (altijd een slikmomentje, dat was ons huis de afgelopen 3,5 week) en toen begon het lange wachten op het vliegveld. We gingen uiteindelijk met twee uur vertraging de lucht in, maar de vlucht ging supersnel (kan er ook mee te maken hebben dat we bijna 5 uur geslapen hebben!) en voordat we het wisten stonden we weer in Düsseldorf.

Wat een gave en bijzondere reis was dit weer. Amerika blijft één van mijn favoriete landen, de diversiteit van de leuke steden en de prachtige natuur. I’ll be back!

Vond je dit een leuk artikel? Deel 'm via onderstaande knoppen.