• Menu
New York part 1

Dag 7: New York part 1

We zijn in New York! De eerste volle dag zijn we als een stel Japanners door de stad gegaan. We willen natuurlijk zoveel mogelijk zien in de twee dagen dat we hier zijn. We bezochten o.a. 9/11 memorial, maakten een tocht met de ferry naar Staten Island en liepen over de Brooklyn Bridge.

The Financial District

We stapten de metro uit op Chambers Street en zagen als eerste het enorme One World Trade Center boven ons uit torenen. Met een hoogte van 541 meter is het een van de hoogste gebouwen ter wereld. Echt gigantisch, om de top te kunnen zien moest je echt je hoofd in je nek leggen.
New York

Naast het One World Trade Center is het 9/11 memorial, waar je wel even stil van wordt. Dit zijn twee grote baden op de plekken waar de Twin Towers hebben gedaan. Op de rand staan de namen van alle mensen die zijn omgekomen op 11 september, heel indrukwekkend.

Daarna liepen we richting Wall Street waar we even hebben gekeken bij de beurs.

Onze laatste stop was bij het Netherland Monument in Battery Park. Deze vlaggenmast is een herinnering aan de Nederlandse oorsprong van New York (Nieuw Amsterdam). Op de zijkant staat zelfs een Nederlandse tekst, bijzonder om dat tegen te komen in zo’n miljoenenstad.

Met de ferry naar Staten Island

Om onze voeten even rust te gunnen namen we de (gratis) ferry naar Staten Island. Niet zozeer om Staten Island te bezoeken, maar vooral vanwege het fantastische uitzicht op de skyline van Manhattan en het Vrijheidsbeeld. Niet verkeerd toch?

Op naar Brooklyn

Na een welverdiende lunchpauze wilden we nog even naar Brooklyn en besloten we om over de Brooklyn Bridge te lopen. De warmte begon z’n tol te eisen (het was 33 graden) en er leek geen einde te komen aan deze brug. Toch zijn we onderweg regelmatig even gestopt om een paar plaatjes te schieten, mooi!

In Brooklyn aangekomen wilden we nog maar een ding: de airco in! In City Tower vonden we een mooie locatie om even uit te rusten. Dit pand is net geopend en is een klein winkelcentrum. In de kelder is het een chaos van leuke eettentjes (net zoals iets als De Hallen in Amsterdam), dus daar hebben we een lekker sapje gehaald en even gerelaxt.

Meatpacking District

Na een korte shopsessie in de Target hebben we de metro gepakt naar het Meatpacking District. In de coole Chelsea Market hebben we een avondmaaltijd gehaald, die we opaten op de High Line. Niet de beste maaltijd van deze vakantie, maar het vulde.

De High Line is een oude spoorlijn die omgebouwd is tot park. Heel gaaf gemaakt!

We hebben er nog een stukje over heen gelopen, maar toen weigerden onze voeten dienst. Na meer dan 15 kilometer waren ze er echt klaar mee. Dus we waren op tijd weer terug in ons hotel, waar we na een welverdiende douche lekker trash tv hebben gekeken. Opladen voor morgen, onze laatste dag in New York!

Lees nu het volgende reisverslag: Dag 8: New York part 2

Do you like this post? Share it!