• Menu
Samara 2013

Costa Rica: eventjes relaxen in het paradijs

19 december is het zover; ik ga in m’n up naar Costa Rica! Na de avond ervoor nog gewerkt te hebben,  was het een beetje vreemd om ‘s ochtends naar Schiphol te gaan. Gelukkig ging ik vroeg, want er stond me toch een rij bij de bagage drop off.. Na een uur was ik gelukkig binnen een paar minuten door de paspoortcontrole. Bij de gate de volgende verassing.  Eerst ondervraging (wie heeft je backpack ingepakt, wat ga je doen in Costa Rica, etc.), daarna werd tas uitgebreid gescand, door de bodyscan en voor de gezelligheid werd ik ook nog eens gefouilleerd. Op naar de USA!

Een lange reis

De vlucht naar New York ging best snel, beetje filmpjes kijken,  lezen en naar buiten staren (met prachtig uitzicht op Groenland!)
In New York had ik bijna de volle drie uur nodig voor mn overstap,  weer ondervraging + vingerafdrukken,  backpack van de band halen en verplaatsen naar een andere band (pfff) en wederom tassencontrole. Kon vrijwel direct doorlopen naar de gate. Volgende vliegtuig was nogal krakkemikkig vergeleken met de superluxe eerste, maar wel prachtig uitzicht op de zonsondergang boven NYC.

Hallo, Costa Rica!

Na 5,5 uur dutten (en zonder eten…) was ik in San Jose, Costa Rica. In no time door controles en backpack was ook meegekomen :) Buiten stond Marjolein op me te wachten, superleuk om haar weer te zien.  Lekker naar hotel gegaan vlakbij de luchthaven (Wyndham Herradura, mooie deal via Hotwire). Nog even lekker gekletst met een biertje (Imperial, lokale bier van Costa Rica) en een hamburger (had honger). Daarna in coma geraakt, voor mij was het inmiddels al 6 uur ‘s ochtends…
De volgende ochtend heel veel ontbeten,  oa gallo pinto, rijst bonen, smaakte goed!

Nieuwe bestemming: Sámara

Toen op naar de bestemming die Marjolein voor ons had uitgezocht voor de komende dagen; Sámara, een dorpje aan de westkust (Pacific). Drie bussen en 7 uur later waren we daar.
Lekker aan het strand gegeten en geslapen in hostel Mariposas. Dit hostel beviel ons niet echt, was erg duur, veel lawaai (partyhostel) en hele slechte bedden. Hebben via de wifi van het hostel heel snel een kamer geboekt bij een goedkoop (en supermooi bleek de volgende ochtend) hotel vlakbij. We konden er de volgende ochtend zelfs al om half 10 terecht, fijne service :) Lekker naar het strand geweest en heel erg gerelaxed, was er heerlijk rustig ook, ben in het paradijs!

‘s middags maakte Marjolein een heerlijk avocadoprakje wat nieuwe vrienden aantrok.

‘s Avonds weer heerlijk gegeten en afgesloten met een wijntje op het balkon, kan hier wel aan wennen :)

De volgende ochtend mn eerste wildlife gespot (al het ik al behoorlijk wat mooie vogels, vlinders en een krab gespot); een leguaan op het dak bij het zwembad van het hotel.

Rest van de dag weer lekker gegeten en op het strand gezeten,  inmiddels 2 boeken uit. Geloof dat ik nu ontspannen genoeg ben voor de rest van de vakantie :)

Maandag zijn we heel vroeg opgestaan voor een fotoshoot in onze kerstjurkjes op het strand: Feliz Navidad!

Het is trouwens heel raar om met deze temperaturen kerstliedjes te horen en kerstbomen en sneeuwpoppen te zien. Klopt toch ergens niet..

Rest van de dag in de bus gespendeerd naar San Juan Norte (bij Turrialba) waar Marjolein woont.