reisherinneringen van 2017

Jaaroverzicht: mijn mooiste reisherinneringen van 2017

Gelukkig nieuwjaar! Ik gebruik deze eerste dag van 2018 om nog een allerlaatste keer terug te blikken met mijn mooiste reisherinneringen van 2017.

10. Op de top van Whiteface Mountain

Adirondacks
In de zomer maakte ik een toffe rondreis door Ontario (Canada) en New York State (VS). Een van de leukste stops vond ik het wintersportgebied rondom Wilminton in het Adirondacksgebergte. Een van de hoogste bergtoppen in die regio is Whiteface Mountain en via een bijzonder wandelpad kun je hiervan de top bereiken. Het was nat en koud, maar eenmaal boven aangekomen keek ik mijn ogen uit. Wat een gaaf uitzicht!
Lees hier het reisverslag van mijn bezoek aan de Adirondacks.

9. Girona

girona
Girona is misschien wel mijn favoriete stad van dit jaar. Ik vond het daar echt zo mooi! Alle kronkelende straatjes, de trappen, de gebouwen, de stadsmuur, ik bleef maar foto’s maken. Een stad die ik zeker nog eens wil bezoeken! In deze blog een uitgebreid verslag van mijn bezoek aan Girona.

8. Relaxen op de Veluwe

Reis top 5
Begin dit jaar was ik fanatiek op zoek naar woonruimte en kreeg ik behoorlijk wat teleurstellingen te verwerken. Na de zoveelste afwijzing ging ik spontaan een weekendje naar de Veluwe met Jess. Waar we sliepen in een heerlijk hotel (check hier de review) met sauna en zwembad. Verder maakten we een mooie wandeling in het bos en een lange fietstocht door National Park De Hoge Veluwe. Op deze pagina lees je het verslag van mijn relaxweekend op de Veluwe.

7. Het huis van Salvador Dalí

girona
Al jaren ben ik gefascineerd door (het werk van) Salvador Dalí. In juli verbleef ik een week met mijn familie aan de Costa Brava, waar Dalí jarenlang woonde. Naast het bekende museum in Figueres, bezochten we ook zijn woonhuis in Port Lligat. Een bijzondere ervaring, want ze laten hier maar heel weinig mensen tegelijkertijd toe. Het voelt dan ook bijna alsof je een privérondleiding krijgt door dit bijzondere huis, heel gaaf om eens te zien. In dit reisverslag kun je meer foto’s bekijken van deze toffe locatie.

6. Op tournee naar Boekarest

Boekarest
Een grote verrassing: in september ging ik met al mijn collega’s met het orkest naar Boekarest! Een korte trip waarbij we een indrukwekkende rondleiding kregen, een concert bezochten en heel erg lekker aten. Een verrassend mooie stad die ik zeker nog eens wil bezoeken. Op deze pagina kun je mijn reisverslagen teruglezen.

5. Eerste keer New York

New York
Het moest er toch echt een keer van komen: mijn eerste keer New York is een feit! Ondanks de hittegolf hebben we 2,5 dag gigantisch genoten van ons bezoek aan deze immense stad. Op onze eerste dag bezochten we o.a. Ground Zero en de Brooklyn Bridge (lees hier het verslag) en op de tweede dag maakten we een fietstocht in Central Park en genoten we van het uitzicht vanaf Top of the Rock (lees hier het verslag).

4. Tropische storm op de Filipijnen

Port Barton
Een beetje gek om een tropische storm te noemen in een lijstje met mooiste reismomenten, maar het heeft dusdanig veel indruk op me gemaakt dat ik het toch graag wil benoemen. Op de Filipijnen is het regelmatig raak met tropische stormen en ik maakte er daar twee van mee. De eerste raasde recht over mijn accommodatie, ik vond dat wel heel erg spannend! De volgende ochtend was het strand een grote puinhoop, maar ‘s middags ging de zon schijnen. En dat was echt een geweldig mooi moment, iedereen keek dolgelukkig om zich heen. Lees hier mijn reisverslag.

3. Eerste blik op de Niagara Falls

Niagara Falls
Van tevoren had ik niet verwacht dat de Niagara Falls zo hoog in mijn jaarlijst met mooiste reisherinneringen van 2017 terecht zouden komen. Maar vanaf mijn allereerste blik op de Horseshoe Falls was ik hooked, wat een natuurgeweld en wat ontzettend gaaf om te zien! In dit reisverslag veel foto’s.

2. Eilandhoppen met kerst

reisherinneringen 2017
In januari deelde ik al mee dat ik graag weer eens kerst wilde vieren op een tropische bestemming, en dat is gelukt! Ik vierde kerst 2017 op de Filipijnen! Tijdens de kerstdagen deed ik een boottocht en sliep ik op verschillende eilanden. Geen elektra, internet of afleiding. Alleen maar snorkelen, boeken lezen, genieten in de zon (die scheen volop tijdens Eerste en Tweede Kerstdag), verse vis eten en rum drinken. Deze week volgt mijn reisverslag van deze bijzondere kerst, ik kan echt niet wachten om jullie daar alles over te vertellen.

1. Een reis van 4 kilometer: mijn verhuizing!

Maand van Co
Mijn meest favoriete reisherinnering van 2017 is er eentje binnen Amsterdam: ik heb sinds mei eindelijk een eigen huis! Na 200 keer reageren en 20 bezichtigingen was het opeens raak en ik ben nog steeds dolblij met mijn eigen plekje. Hoewel het slechts een reis was van 4 kilometer, zal deze me nog heel erg lang bijblijven.

Meer jaaroverzichten?

Lees dan ook deze artikelen:
Jaaroverzicht: mijn mooiste reisherinneringen van 2019
Jaaroverzicht: mijn mooiste reisherinneringen van 2018
Mijn reizen in 2017
Jaaroverzicht: mijn mooiste reisherinneringen van 2016
Jaarlijst 2015: Reis top 10

Wat zijn jouw mooiste reisherinneringen van 2017?

Do you like this post? Share it!

Co

Hoi! Ik ben Co en ik schrijf op deze website over mijn reisavonturen. Ook geef ik tips en zorg ik voor de nodige reisinspiratie. Ga je mee?

Bekijk alle artikelen