• Menu
All inclusive Kusadasi

All Inclusive relaxen in Kusadasi (Turkije)

Als je me een jaar geleden had verteld dat ik nog eens een all inclusive vakantie naar zou boeken had ik je voor gek verklaard. Dat stond namelijk zo ver van mijn ideaalplaatje van reizen. Toch heb ik een week of 8 geleden zo’n vakantie geboekt omdat ik het nodig vond om mezelf even helemaal op te laden. En dat doe ik nou eenmaal het beste met een boek in de zon. Na lang zoeken werd de bestemming Kusadasi, aan de westkust van Turkije. In deze blog deel 1 van mijn reisverslag.

De heenreis

Zaterdagmiddag vertrok ik naar Schiphol, waar Eddie al op me zat te wachten. Na het inchecken van onze koffers, togen we nog even naar het dakterras voor een pre vakantie cocktail.
Aangezien we geen eten zouden krijgen in het vliegtuig (lekker low budget), aten we nog even wat bij de plaatselijke snackbar (wat moeten we toch zonder de Mac?). Daarna vervolgden we onze weg neer het vliegtuig van SunExpress. Voor mij een onbekende luchtvaartmaatschappij, maar de vlucht verliep prima. Je kunt het vergelijken met de Turkse versie van Transavia.
All inclusive Kusadasi
Iets na 12 uur ’s nachts kwamen we aan in Izmir, waar we lang op de koffers mochten wachten en nog langer op de transferbus. Die moest nog behoorlijk wat mensen droppen onderweg en uiteraard zat ons hotel aan het einde van de rit. We waren dan ook pas om half 4 (plaatselijke tijd) in het hotel (Amara Sealight Elite, lees in deze blog mijn review), en ik zat er aardig doorheen! Gelukkig gingen inchecken vlot en konden we meteen naar onze kamers toe (Eddie had er eentje op de 3e etage en in op de 7e). Ik was meteen knock out in mijn enorme kingsize bed.

Amara Sealight Elite

De volgende ochtend natuurlijk veel te vroeg wakker (ik kan gewoon niet uitslapen) en de gordijnen opengegooid. Wat een uitzicht!
All inclusive Kusadasi
Eddie was inmiddels ook op en na een ontbijtje zijn we heerlijk gaan relaxen op een bedje bij het zwembad, vakantie!
All Inclusive Kusadasi
Het was wel even wennen aan het all inclusive idee, zo gek dat je overal altijd eten en drinken kunt halen en dan niks hoeft te betalen. Wat een luxe! Eten deden we de eerste dag alleen bij het buffet, omdat je voor de a la carte restaurants een dag van te voren moest reserveren. Gelukkig was het buffet zeer uitgebreid en er waren ontzettend veel lekkere dingen.

Op naar de bazaar in Kusadasi

’s Avonds wilde Eddie nog even shoppen in de Bazaar in Kusadasi en ben ik maar even mee gegaan. Was erg grappig, Eddie was nog nooit in Turkije geweest en was nog niet zo bekend met de Turkse verkopers. We liepen daar nog geen 5 minuten rond en toen wilde hij alweer gaan, haha! Ik vond het ook wel vrij extreem, maar was ook niet zo gek, wij waren namelijk de enige toeristen die er rondliepen…. Je kunt echt merken dat Turkije momenteel niet zo populair is als vakantieland.
All Inclusive Kusadasi

All inclusive relaxen

De volgende dag hebben we een heerlijke relaxdag gehouden, beetje lezen (ik had inmiddels al 2 boeken uit), zwemmen (het water voelde aan als een bad met ijsblokjes, dus we waren de enige in het zwembad), eten en genieten van de zon. Het voelde net als een echte vakantie.

Dat waren de eerste paar dagen schandalig relaxen in Kusadasi. Wil je verder lezen? Deel twee van deze all inclusive reis lees je in deze blog.