• Menu
Dagtrip Antwerpen

Gisteren ging ik met mijn broertje een dagje naar Antwerpen, mijn eerste ‘buitenlandse’ trip dit jaar. Ik ben er al zeker vijf keer geweest, maar zie iedere keer weer nieuwe dingen. Bovendien blijft het heerlijk om over de prachtige Grote Markt te slenteren en een biertje te drinken in een Belgische kroeg. In deze blog een kort verslag van mijn dagtrip naar Antwerpen.

Na een treinreis van iets meer dan twee uur (en met dank aan de NS zaten we voor heel weinig geld eerste klas, lekker luxe!) kwamen we aan op het station van Antwerpen. Alleen al van dat station wordt ik blij, het is zo mooi!

Vorig jaar kocht ik een 100% gids van Milaan (lees hier de blog) en daarbij kreeg gratis een 100% Antwerpen. Nou doe ik Antwerpen meestal zonder reisgids, maar voor een dagtrip leek het me toch wel leuk daar wat inspiratie uit te halen. Onze eerste stop was voor mij ook een primeur en had ik zonder de gids nooit gevonden: Het Begijnhof. Een heel mooi hofje, en er was helemaal niemand. Echt een oase in de drukke stad.

Dagtrip Antwerpen

Na dit mooie hof zijn we dwars door de universiteitsbuurt naar het Willemsdok gelopen. Sinds 2011 staat hier als grote blikvanger het MAS (Museum aan de stroom) en ik wilde hier graag even kijken.

De tentoonstellingen vonden we niet heel erg interessant, maar het gebouw was erg gaaf om te zien. En het uitzicht vanaf het dak was fantastisch (360 graden). Dus wat dat betreft zeker een bezoekje waard!

Na dit bezoekje hebben we een flinke wandeling gemaakt door het oude centrum. Blijft ook altijd erg mooi om te zien!

Dagtrip Antwerpen

Toen vonden we het welletjes en zijn we een Vlaamse kroeg op gaan zoeken voor een paar welverdiende biertjes. Heerlijk!

Na de biertjes hebben we gegeten bij Bar 2 op de Vrijdagmarkt. Simpele gerechten (burgers, vlees en noodlegerechten), supervers en heerlijk klaargemaakt. Prima prijzen ook, zeker een aanrader! Na het eten hebben we nog een klein rondje door de stad gelopen, mooie verlichting. Toen was het tijd om de laatste trein naar Nederland te pakken, was een fijne dag!

Vond je dit een leuk artikel? Deel 'm via onderstaande knoppen.