• Menu
Bristol 2014

Bristol & Glastonbury – Part 1

Na een paar absurd drukke weken (maanden) op werk tijd voor een nieuw reisje: Engeland! Maandag 23 juni stond ik maar liefst 3,5 uur te vroeg op Schiphol. Want ja, Nederland speelde tegen Chili en moest toch even eten ;) Dus fijn barretje opgezocht, kipsaté met een radler en beetje kijken hoe Chili door Robben en co de pan in werd gehakt.

Op naar Bristol

Daarna richting de gate, met een uitgebreide handbagagecontrole. Ik kreeg de vraag: “Mevrouw, heeft u messen bij zich”. ” Eh, nee?” Ik keek op het scherm en zag inderdaad een stapel messen in mijn koffer. Oeps. Mijn tentharingen per ongeluk in m’n handbagage gestopt in plaats van in m’n backpack. Mocht ze zowaar weer meenemen van die vriendelijke meneer :)

Kort vluchtje later (eigenlijk maar 5 minuten later ivm tijdsverschil) was ik op Engels grondgebied, waar ik net op tijd de bus haalde richting mijn hotel in Bristol. Thijs en Remon waren ‘s ochtends al aangekomen en al helemaal kapot, maar nog even kort een borrel gedronken in de lobby.

Op ontdekkingstocht in de stad

Volgende ochtend Kenny ook opgezocht (die zat in een hostel) en met z’n vieren gaan ontbijten/koffie drinken/door de stad banjeren. Leuke stad! Af en toe heb je het idee dat je in Harry Potter land rondloopt, bijvoorbeeld de kathedraal:

Ook een flinke heuvel, met museum (zo fijn dat die in Engeland gratis zijn!) en een prachtig park (Brandon Hill). In het park stond de Cabot Tower die je kon beklimmen (voor gratis) en daar had je een heel gaaf uitzicht op de stad.

Na de bergbeklimming onze eerste pint gedronken en lekker op de kade van de haven geluncht. Heerlijk in het zonnetje, niks Engels weer met regen :)

Daarna nog wat geshopt (ik ben voor het eerst in m’n leven in de Primark geweest!), gegeten bij T.G.I. Fridays (daar gaan we zeker in de USA weer naar toe, ik ben fan!) en nog een paar pints gedaan in verschillende pubs.

Op naar Glastonbury!

De volgende tijd om in te pakken, tijd voor Glastonbury! Nog heel even de stad in geweest voor ontbijt/lunch/iets voor onderweg en inmiddels waren Eddie en Matthijs ook gearriveerd. Op naar het busstation waar een enorme rij stond met mensen met tenten, luchtbedden en heel erg veel drank (je mag alles meenemen naar Glastonbury, zolang het maar niet in glas zit).

20140625_114214

Na een korte busrit met prachtige uitzichten op het Engelse heuvellandschap (met heel veel cottages) kwamen we aan op een heel erg druk weiland met 100.000 tenten. We’re here! Mooi plekje op een heuvel uitgezocht en ons tentenkamp opgezet.

20140625_153902

20140625_210227

Beetje rondgelopen over het festivalterrein (een klein stukje dan, want het is echt enorm! Even van de ene naar de andere kant lopen neemt zo een uur in beslag) en m’n eerste merchandise gehaald.

‘s Avonds nog even gekeken in zeer spectaculair dancegebied, waar het knetterdruk was, want verder was er nog niet zoveel te doen. De meest rare dingen gezien, metro door een flatgebouw en nog wat vreemde bouwwerken. Helaas zonder foto, zelf maar kijken volgend jaar :P Daarna best wel kapot, dus op naar de tent.

De volgende dag het terrein verder bekeken, en helaas ging het regenen :( Dus de laarzen konden aan. (Regen = per direct enorme blubberbende). Naar het hippiegebied geweest (met allemaal yogalessen, 10 soorten massages en een stone circle), Remon en ik hebben de underground pianobar gevonden (achter een grote draak en de ingang was een dixie) en ‘s avonds een paar optredens gekeken in de BBC tent.

20140626_194138

Dat waren de eerste dagen, in part 2 gaan we los ;)

Vond je dit een leuk artikel? Deel 'm via onderstaande knoppen.