Neon Museum

Reisverslag Las Vegas #4: het Neon Museum, Ka en terug naar huis

Van onze laatste volle dag in Las Vegas maken we een culturele dag: we bezoeken het toffe Neon Museum en nemen een kijkje in het theater: Cirque du Soleil Ka. In deze blog een reisverslag van onze laatste dag in Las Vegas en de reis terug naar Amsterdam.

Oh man, wat vliegt de tijd, onze laatste volle dag is opeens aangebroken! As usual zijn we weer vroeg op (gelukkig is de zonsopkomst ook vanuit deze hotelkamer goed te zien), geloof dat we niet over deze jetlag heenkomen. Ontbijten doen we bij de Ihop bij het Stratosphere Hotel. Aan de overkant van de weg zit een wedding chapel, blijft bijzonder om te zien.

Neon Museum - wedding chapel

We gaan nog even snel shoppen in de Premium Outlets North (ik heb eindelijk bergschoenen gevonden voor de Inca-trail die ik ga lopen in juli) en daarna hebben we een reservering voor een rondleiding in het Neon Museum.

Dit openluchtmuseum ligt in de buurt van het oude Las Vegas (bij Fremont Street) en overal waar je kijkt zie je neon-borden liggen van de oude hotels. Tijdens de rondleiding leerden we een hoop over het ontstaan van Las Vegas en de hotels. Echt een aanrader, het is erg leuk om iets meer te weten te komen over deze vreemde, maar toffe stad.

Neon Museum - ingang

Neon Museum - gangpad

Neon Museum - borden

Neon Museum - stardust

Neon Museum - Co

Even rondkijken op de Strip

Toen was het tijd voor de lunch. We parkeerden de auto bij de Fashion Show Mall (want gratis) en liepen naar de Sugarfactory. Dit is een soort van cocktailbar en snoepwinkel in een. We wilden heel graag de felgekleurde hamburgers, maar helaas waren die al uitverkocht. In plaats daarvan gingen we voor de rainbow tortillas met spinazie-artisjok dip. Lekker! Als drankje deelden we een gigantische cocktail: lollipop passion. Ziet er tof uit toch?

Neon Museum - Sugarfactory

Neon Museum - Sugarfactory selfie

Daarna zijn we nog even door een paar hotels gedwaald en hebben we wat geld in de slotmachines gegooid. Af en toe gingen de machines helemaal los en leek het dat we honderden dollars wonnen, maar dat bleek dan uiteindelijk $5 te zijn.

Neon Museum - de Strip by night

Neon Museum - MGM Grand

Om de avond (en onze reis) af te sluiten, bezochten we nog een show: Cirque du Soleil Ka. Wat een spektakel! We zaten vrijwel vooraan, en konden het dan ook goed zien. Het podium was erg enorm, en draaide alle kanten op. De acteurs vlogen door de hele zaal, tientallen meters boven de grond. We keken onze ogen uit. Daarna was het hoog tijd om naar bed te gaan, we waren kapot.

Video: Laatste dag in Las Vegas

Een zonnige laatste ochtend

Na een laatste ontbijt met veel roerei en kaas, bracht ik Judith naar het vliegveld. Ons hotel zit hier ongeveer naast, dus we waren er in no-time. Jammer om afscheid te nemen! Mijn vlucht ging pas drie uur later, dus ben ik teruggegaan naar het hotel om uit te checken. Dat duurde erg lang, en van de rekening klopte niet veel, dus was blij dat ik even de tijd had. Ik ben daarna nog heel even over de Strip gelopen, en heb Mandalay Bay, Luxor en hotel New York New York bezocht. Vooral Luxor was gaaf om te zien, dit is een hotel met als thema Egypte en heeft een enorme pyramide. Het was trouwens ook geweldig mooi weer deze ochtend (20 graden), dus baalde er wel even van om weer naar huis te moeten gaan.

Neon Museum - NYNY

Neon Museum - Luxor

De reis naar huis met mooie uitzichten

Rond 12 uur was ik terug op de luchthaven en had ik afscheid genomen van onze fijn Nissan Rogue. Die ga ik wel missen! Deze keer had ik wel een raampje en zat ik ook nog eens aan de juiste kant van het vliegtuig: ik kon de hele Strip zien terwijl we opstegen.

Neon Museum - opstijgen vliegtuig

De uitzichten onderweg waren fenomenaal. Het grillige woestijnlandschap, overal canyons en ook kon ik de camping aan Lake Powell zien liggen, waar ik de vorige keer verbleef.

Neon Museum - canyons

Neon Museum - Lake Powell

Niet veel later ging de zon onder, wat een plaatje!
Neon Museum - zonsondergang

Na ruim drie uur was ik in Minneapolis, om over te stappen op de vlucht naar Amsterdam. Tijd genoeg, dus hier nog even gegeten. De vlucht naar Amsterdam (met een KLM dreamliner) zat helemaal niet vol, dus we kregen alle aandacht van de crew (heel gezellig) en veel drankjes en eten. Ik heb zelfs nog 1,5 uur geslapen, een record voor mijn doen! Om 12 uur ‘s middags stonden we weer op de grond in Amsterdam, home sweet home!

Video: Van Las Vegas terug naar Amsterdam

Hoewel een week natuurlijk veel te kort is voor een reis naar het zuidwesten van Amerika, heb ik er met volle teugen van genoten. Het was heerlijk om eens niet in de zomer naar Amerika te gaan, in februari zijn de temperaturen veel aangenamer en heb je ook veel minder toeristen (vooral in Zion). We hebben echt onwijs veel gedaan in deze week, uitrusten was er niet bij. Maar het was het zeker waard, wat een topweek!

Overnachting Las Vegas: MGM Grand.

Wil je alle reisverslagen van onze week in Las Vegas en Zion National Park lezen? Kijk dan op deze pagina.

Meer reisverslagen lezen

Van al mijn reizen hou ik een reisverslag bij. Naast de korte trip naar Las Vegas in maart 2018 maakte ik o.a. ook deze toffe reizen:
Road trip in Ontario & New York State (juli 2017)
Backpacken en wandelen in Peru (juli 2018)
Drie maanden alleen op reis in Amerika (lente 2019)

Ter voorbereiding van onze reis naar Las Vegas en Zion maakte ik gebruik van deze reisgidsen:

Do you like this post? Share it!

Co

Hoi! Ik ben Co en ik schrijf op deze website over mijn reisavonturen. Ook geef ik tips en zorg ik voor de nodige reisinspiratie. Ga je mee?