Reisverslag Zion National Park

Reisverslag Las Vegas #2: Zion National Park

Na de drukte in Las Vegas, waren we echt even toe aan wat rust. Het weekend spendeerden we in Zion National Park, in de staat Utah. En wat is het hier toch schandalig mooi! In dit reisverslag neem ik je mee op mijn wandelingen in deze prachtige canyon.

Road trip door de woestijn via Arizona naar Utah

Met pijn in ons hart verlieten we vanmorgen onze kamer in The Mirage. Wat een fijn hotel en wat een fenomenaal uitzicht! Nog een laatste zonsopkomst (die jetlag duurt even) om het af te leren:
Reisverslag Zion National Park - zonsopkomst Mirage

Ontbijten deden we in Las Vegas North, in de Cracker Barrel. Voor mij een nieuwe keten, maar zeker voor herhaling vatbaar. Een prima ontbijt en het restaurant was heel leuk aangekleed, helemaal in country-stijl.
Reisverslag Zion National Park - Cracker Barrel

Daarna nog even langs een enorme Walmart gereden. Er moesten op verzoek van de thuisblijvers nog wat M&M’s in verschillende smaken worden ingeslagen. En ja, dat is wel gelukt, ik kwam met acht zakken (vier verschillende smaken) weer naar buiten.

Toen gingen we echt op pad, op naar Utah! De weg liep dwars door een woestijnlandschap, wat een uitzichten! Ook zagen we hele velden vol met Joshua Trees, blijft gaaf om te zien. Na een tijdje kwamen we in Arizona, waar het landschap steeds grilliger werd. We moesten dwars door de bergen, supermooi!

Reisverslag Zion National Park - Rit door de woestijn

Reisverslag Zion National Park - Arizona

Reisverslag Zion National Park - Arizona bergen

Niet veel later kwamen we aan bij de staatsgrens van Utah, waar de rotsen steeds roder kleurden, genieten! We maakten een korte stop in La Verkin bij de River Rock Roasting Company. Echt een aanrader als je in de buurt bent, het eten is goed en het uitzicht fantastisch. Hoewel het superzonnig is vandaag, waaide het helaas echt te hard om buiten op het terras te zitten.

Reisverslag Zion National Park - Utah

Daarna was het tijd voor het laatste stukje naar Springdale, het dorp aan de ingang van Zion National Park. Hier slapen we twee nachten in Flanigan’s Inn, vlakbij de ingang van het park. Het hotel ziet er erg goed uit en de bedden liggen heerlijk!

Reisverslag Zion National Park - Springdale

Eerste wandeling in Zion National Park

Omdat het nog steeds erg mooi weer was, besloten we om nog een korte wandeling te maken in Zion National Park. De ingang is op loopafstand van het hotel, erg fijn! We hebben even rondgekeken bij het visitors center en zijn daarna een stuk langs de Virgin River gelopen (de Pa’rus trail). De jas kon uit, het was zo’n 19-20 graden, zo fijn! Aangezien de zon al flink aan het zakken was, kleurden de rotsen steeds roder, een prachtig contrast met de blauwe lucht. Ook zagen we veel herten onderweg, heel tof!

Reisverslag Zion National Park - Parus trail

Reisverslag Zion National Park - herten

Reisverslag Zion National Park - Parus Trail 2

Reisverslag Zion National Park - Ingang Zion

Uiteindelijk hebben we nog zo’n twee uur rondgelopen in het park, een goede oefening voor morgen. Avondeten deden we in The Spotted Dog, een heel goed restaurant naast/in ons hotel. We aten meatloaf, en het smaakte erg goed! Daarna lekker vroeg ons bed in gedoken, even een avondje chillen en foto’s kijken.

Video: road trip naar Zion National Park

Observation Point

Al sinds de vorige keer dat ik in Zion National Park was, staat de wandeling naar Observation Point op mijn bucket list. Dit is een flinke wandeling van zo’n 13 kilometer, met een stijging van meer dan 600 meter. Vanaf de top heb je een fenomenaal uitzicht op Zion Canyon.

Rond een uur of acht liepen we naar het park. Het was fris, zo’n vier graden. We namen de shuttle bus naar de start van de de trail, welke net voorbij Angels Landing is (deze wandeling maakte ik de vorige keer). De trail begon meteen vrij stijl, voordat we het wisten waren we tientallen meters geklommen. Al snel zagen we dan ook wat sneeuw, wat we eigenlijk wel tof vonden. Dat werd helaas wat minder tof, toen de sneeuw op het wandelpad lag, welke was veranderd in een ijsbaan. Glibberend, glijend en ons vasthoudend aan de boompjes die (gelukkig) langs het pad stonden. Niet veel later werd het een zandpad, een stuk beter begaanbaar!
Reisverslag Zion National Park - begin trail

Reisverslag Zion National Park - eerste paden

Reisverslag Zion National Park - gladde paden

Reisverslag Zion National Park - sneeuw

Op gegeven moment wandelden we tussen de bergen, waar we een mooie slot canyon (?) zagen. Daarna mochten we weer gaan klimmen en zag het landschap er totaal anders uit. De zon ging scheen ook aan deze kant van de berg, echt superfijn! Na een paar korte stops in de zon, moesten we weer een flink stuk klimmen langs de rotswand. Het was behoorlijk zwaar, het pad was vrij steil, maar de uitzichten waren fenomenaal.

Reisverslag Zion National Park - rotsen met sneeuw

Reisverslag Zion National Park - slot canyon

Reisverslag Zion National Park - zon

Reisverslag Zion National Park - de berg op

Op gegeven moment kwamen we bovenop de berg, waar een vlak pad liep tussen de bosjes. Ook weer een compleet ander landschap, zo gaaf!

Reisverslag Zion National Park - boven op de berg

Reisverslag Zion National Park - op de berg

Niet veel later kwamen we aan bij het eindpunt van de wandeling: Observation Point. Wat een gave plek en wat een uitzicht! We hebben ontzettend veel foto’s gemaakt, geluncht tussen de eekhoorns (die zijn echt hondsbrutaal) en nog meer foto’s gemaakt. Genieten!

Reisverslag Zion National Park - observation point

Reisverslag Zion National Park - Co op Observation Point

Reisverslag Zion National Park - Judith op Observation Point

Reisverslag Zion National Park - Judith en Co op Observation Point

Na drie kwartier zijn we weer naar beneden gelopen, waarbij we steeds gezelschap hadden van andere wandelaars. Was eigenlijk wel gezellig, zo’n zware wandeling is leuk om te delen (plus de goede fotospots). Op de weg naar beneden was de sneeuw al iets gesmolten, waardoor de paden een stuk beter begaanbaar waren.

Video: wandeling naar Observation Point

We zijn nog even naar het museum gegaan, waar we lui een informatieve film hebben gekeken over Zion National Park. Onze voeten waren hier wel erg blij mee! Terug in het hotel zijn we de bloedhete Jacuzzi in gedoken met een wijntje. Lekker chill! Avondeten deden we bij Blondie’s, waar we een hamburger aten van Elk en Buffalo. Vooral die laatste smaakte erg goed! Morgen verlaten we Springdale, en gaan we terug naar Las Vegas.

Overnachting Las Vegas: The Mirage
Overnachting Springdale: Flanigan’s Inn

Lees het volgende reisverslag: Reisverslag Las Vegas #3: Valley of Fire en terug in Las Vegas

Wil je alle reisverslagen van deze trip naar Las Vegas en Zion National Park lezen? Kijk dan op deze pagina.

Meer reisverslagen

De afgelopen jaren heb ik regelmatig een reis naar Amerika gemaakt. Als je het leuk vindt, dan kun je ook deze reisverslagen lezen:
Road trip Californië, Arizona, Utah & Nevada (juli 2016)
Road trip in Ontario & New York State (juli 2017)
Drie maanden alleen in Amerika – Las Vegas, Californië, Hawaii en de Pacific Northwest.

Ter voorbereiding van mijn reis naar Las Vegas en Zion maakte ik gebruik van deze reisgidsen:

Do you like this post? Share it!

Co

Hoi! Ik ben Co schrijf op deze website over mijn reisavonturen. Ook geef ik tips en zorg ik voor de nodige reisinspiratie. Ga je mee?