• Menu

Düsseldorf, LA en Joshua Tree | Reisverslag

We zijn weer in de USA, heerlijk om hier weer te zijn! In deze blog verslag over de (lange) heenreis en onze eerste dag roadtrippen met Joshua Tree National Park en een heel klein stukje route 66.

Eerste stop: Düsseldorf

Woensdagmiddag stapte ik de trein in naar Düsseldorf, helaas nog niet helemaal fit (heb bijna een week plat gelegen met de griep). Had hierdoor ook 0,0 energie of kracht, dus kreeg mijn koffer de trein niet in haha. Gelukkig zag iemand me klungelen en die kwam me helpen :) Jess stapte in Utrecht bij me de trein in, gezellig! Twee uur later stonden we op het Hauptbahnhof van Düsseldorf, waar ook ons hotel was. We sliepen in het Ibis, basic, maar een prima uitvalsbasis als je makkelijk naar de luchthaven wilt komen. We gingen de stad nog even in voor een schnitzel (we zijn tenslotte in Duitsland) en genoten bij de Rijn van een spectaculaire zonsondergang, heerlijk begin van de vakantie!

Op naar Amerika!

De volgende ochtend vertrokken we na een snel ontbijt naar de luchthaven. Daar duurde het ongeveer anderhalf uur voordat we alle controles door waren, ging niet zo snel allemaal. Voordeel daarvan was wel dat we nog maar een half uurtje bij de gate hoefden te wachten voordat we gingen boarden, op naar de USA! We vlogen met Air Berlin (prima maatschappij trouwens, genoeg eten en drinken) rechtstreeks naar LA. Een lange zit van 12 uur, was blij dat we weer op de grond stonden.

Hallo LA!

Paspoortcontrole duurde best lang, maar na een uurtje werden we toegelaten in de USA, joepie! Op naar Alamo (mijn favoriete autoverhuurder in Amerika), waar we een mooie rode SUV (Hyundai Santa Fe) uitkozen. We maakten meteen kennis met de files in LA, lekker druk. Gelukkig mochten we gebruik maken van de carpoollane (vrijwel iedereen zit alleen in de auto) en waren we na een dik uur file rijden bij ons hotel (Best Western) in Norwalk. Na een gezonde avondmaaltijd bij de lokale grill (echt waar, we aten boerenkool en broccoli) en een paar boodschapjes ingestort in de hotelkamer, hallo jetlag!
Dusseldorf, LA en Joshua Tree
Flink gebroken nacht natuurlijk (heb van half 2 tot half 5 naar het plafond liggen staren), maar toch zaten we om half 8 fris en fruitig aan het ontbijt. Veel te doen vandaag! We hebben namelijk de eerste paar dagen veel kilometers staan (dan zitten we toch nog vol adrenaline), zodat we de rest van de vakantie wat rustiger aan kunnen doen. Onze eerste actie was een bezoek aan de Walmart, waar we o.a. een tent en een mooie koelbox aanschaften.

Joshua Tree National Park

Toen op naar onze eerste bestemming, Joshua Tree National Park! Paar keer verkeerd gereden (hoort erbij, onze navigatie bestaat uit kaarten en google maps) en om 3 uur ‘s middags kwamen we aan in het park. Mooi! Het staat vooral bekend om de Yucca boom (de Joshua Tree), heel gaaf om die in dit woestijnlandschap te zien. We liepen een korte trail door Hidden Valley (lang wandelen doen we later wel, eerst ff wennen aan de hitte, het was er 35 graden), supermooie omgeving. Ook nog even een korte stop gemaakt om een foto te schieten van Skull Rock, een rots die er inderdaad uit ziet als een schedel.

Een klein stukje Route 66

Om 5 uur het park weer uitgereden naar ons hotel in Needles (Rio del Sol Inn), onderweg kwamen we door Ghosttown Amboy (alleen een postkantoor en een benzinepomp) en reden we nog een stuk over route 66.

Dusseldorf, LA en Joshua Tree

Aangekomen bij het hotel waren we redelijk stuk, dus hebben we wat mexicaans eten bij de buren gehaald (geen aanrader, maar we waren blij dat we eten hadden) en zijn we nog even het zwembad in gesprongen (40 graden om 8 uur ‘s avonds!) Goed begin van onze roadtrip!

Lees nu het volgende reisverslag: Route 66 & Grand Canyon

Wil je alle reisverslagen lezen van deze reis in het zuidwesten van Amerika? Kijk dan op deze pagina.

Meer lezen over het zuidwesten van Amerika?

Lees dan ook een van deze artikelen:
De mooiste route voor het zuidwesten van Amerika
Hoe & wat: Reistips voor Joshua Tree National Park
Fotoblog Route 66: de ultieme roadtrip (met playlist)

Of bestel een van deze reisgidsen:

Do you like this post? Share it!