• Menu
Toronto

Dag 13, 14 & 15: Relaxen in Toronto

We zijn aan het eind gekomen van onze roadtrip door Canada en de Verenigde Staten en weer in de stad waar we zijn begonnen: Toronto. Een onverwacht leuke stad, met leuke restaurants, parken en streetart. Perfect om een paar dagen te relaxen voor de terugreis naar Europa.

Eerste kennismaking met Toronto

Het was vanaf Niagara Falls slechts 1,5 uur rijden naar Toronto, maar door de drukte deden we er zo’n twee uur over. We hadden een hotel geboekt midden in het centrum van Toronto, dus moesten eerst op zoek naar een parkeergarage, gelukkig was die goed te vinden met behulp van de app Best Parking (tip als je een parkeerplaats zoekt in grote steden van Canada en de VS, hier staan alle prijzen in en ook of je ‘s nachts mag blijven staan). Omdat we te vroeg waren om in te checken, zijn we even gaan lunchen in het parkje voor de Osgoode Hall (univeriteitsgebouw), het was heerlijk weer!

Toronto

Daarna zijn we naar het stadhuis gelopen, met een mooi plein en de grote Toronto letters (net zoiets als IAmsterdam).

Hoogtepunt (letterlijk) is de gigantische CN Tower, die de skyline van Toronto domineert. Deze toren is 553 meter hoog en daarmee nog net iets hoger dan de One World Trade Center die we in New York zagen.

Toen was het tijd om in te checken. We sliepen in The Rex Hotel aan Queen Street. We kregen een basic kamer met gemeenschappelijke badkamer, maar het hotel ligt op een perfecte locatie, want alles in het centrum is op loopafstand. En het is nog behoorlijk betaalbaar vergeleken met de rest van de hotels in Toronto, aanrader dus! Na het inchecken liepen we naar Grange Park, een mooi park om even te relaxen. En uiteraard hebben we ook hier weer uitzicht op de CN Tower.

Toronto

Opgeladen en relaxt wandelen we nog even door het chaotische Kensington Market. Een wirwar van straatjes met veel leuke winkeltjes, gekke etenswaren en veel streetart. Hier eten we ook bij een bijzonder restaurant; op de kaart staan zowel Thaise als Hongaarse gerechten (say what?).

Na het lekkere eten lopen we nog even langs de LCBO (de Gall & Gall van Canada) voor een fles wijn. Hier zijn we nog getuige van een hilarische actie van een vrouw die overduidelijk een fles drank steelt. Ze stopt hem onder haar rok, die doorzichtig is. Iedereen ziet het dus en iedereen spreekt haar er op aan. Op gegeven moment gaat ze schreeuwen: ‘I came in with it!’ en loopt voordat iedereen er erg in heeft de winkel uit. Aan de overkant van de straat haalt ze de fles wijn tussen haar benen vandaan en zwaait er triomfantelijk mee, hilarisch, iedereen lag in een deuk. Na dit mooie moment kwamen we nog wat gave street art tegen, waar ik echt even mee op de foto moest.

St. Lawrence Market & Distillery District

Ons plan was om de tweede dag door te brengen op de Toronto Islands, vanwaar je een fantastisch uitzicht hebt op de skyline van Toronto. Helaas zijn er een paar maanden geleden veel overstromingen geweest, waardoor de Toronto Islands niet te bereiken zijn (alleen voor de bewoners), erg jammer! In plaats daarvan dwalen we nog even lekker door de stad. We bezoeken eerst de St. Lawrence Market. Een grote overdekte markt, waar je allemaal lekkers kunt krijgen.

Toronto

Daarna wandelen we nog even door het hippe Distillery District (het barst hier van de hippe wijken). Ziet er leuk uit, maar is nog niet echt levendig om half 12 ‘s ochtends, haha!

De rest van de (warme) dag hoppen we van parkje naar parkje om lekker te relaxen. Af en toe hebben we dit soort uitzichten, en altijd steekt de CN Tower er pontificaal bovenuit.

Dan is het tijd om Annelieke weg te brengen naar het vliegveld, zij gaat vandaag weer terug naar Amsterdam en ik vlieg morgen naar Barcelona. We doen er door lange files 1,5 uur over om naar mijn hotel te komen (in plaats van de geplande 35 minuten), waar we in de buurt nog snel even bij de McDonalds eten. Voor een uitgebreide maaltijd hebben we helaas geen tijd meer. Ook wel mooi: we begonnen deze reis met een maaltijd bij de Burger King en eindigen bij de McDonalds. De files zijn na het eten gelukkig opgelost en binnen een kwartier staan we bij het vliegveld. Erg jammer om afscheid te nemen, het was erg gezellig de afgelopen weken. De terugweg naar het hotel ging gelukkig heel smooth (en dat zonder bijrijder) en daar heb ik nog mijn was gedaan (alles lekker fris voor Spanje). Wel heel gek om nu een paar dagen in m’n eentje te reizen. We gaan het zien.

De allerlaatste dag in Canada…

Toen ik vanmorgen wakker werd zag ik alleen maar een grijze lucht, oh nee! Ik had grootse plannen om lekker wat mooie plekken te bezoeken langs Lake Ontario, maar dat kan ik vergeten. Het begint namelijk niet veel later te stortregenen. Ik heb dan ook heel rustig aangedaan en heel zorgvuldig m’n koffer opnieuw ingepakt.

Om elf uur kon ik uitchecken en het regende nog steeds keihard, ik ben maar even in de lobby gaan zitten wachten tot het wat minder werd. Uiteindelijk ben ik naar de Toronto Premium Outlets gereden, want wat kun je beter doen met dit weer dan shoppen? Ik moest wel even een tijdje in de auto blijven zitten, want net toen ik had geparkeerd kwam de regen met standje Niagara Falls uit de lucht, haha!

Toronto

Gelukkig werd het snel daarna (zo goed als) droog en kon ik gaan shoppen. Helaas was er weinig naar mijn gading, maar heb me er toch weer een paar uur vermaakt.

Daarna ben ik naar een andere mall gereden waar ook een bioscoop was, dus ik wilde een film gaan kijken. Maar dit plan lukte ook niet echt, want er draaide natuurlijk net geen leuke film op het tijdstip dat ik daar was, haha! Inmiddels was het wel droog en begon het steeds warmer te worden, dus ben ik toch nog even naar Lake Ontario gereden. Mijn stop was het mooie Humber Bay Park. Wat mij betreft een goed alternatief voor de Toronto Islands, want ook vanaf hier heb je een mooi uitzicht op de skyline van Toronto. Terwijl ik daar zat klaarde het helemaal op, heerlijk!

Na een laatste maaltijd bij Red Lobster (drie soorten garnalen, superlekker) was het tijd om de auto in te leveren. Altijd een moeilijk moment, het wordt tijdens zo’n reis toch je grootste vriend. Uiteindelijk hebben we de afgelopen twee weken 2308 kilometer gereden en dat was prima te doen.

Op het vliegveld ben ik in no time door de bagage drop off (met dank aan Option Plus van Air Transat) en de controles en kan ik nog even relaxen voordat ik vertrek naar Barcelona. Ook dit was weer een mooie reis, ik blijf het fantastisch vinden om zo’n roadtrip te maken. De eerste kennismaking met Canada was erg fijn. Toronto is een leuke stad, de natuur is prachtig en de mensen zijn hier heel erg vriendelijk. Ik wil zeker nog een keer terug en dan ook de andere provincies ontdekken.

Next stop: Barcelona!

Vond je dit een leuk artikel? Deel 'm via onderstaande knoppen.