New York

Dag 8: New York part 2

Tijdens onze tweede (en laatste) dag in New York deden we het iets rustiger aan. We gingen fietsen in Central Park en genoten van een fantastische uitzicht op New York vanaf Top of the Rock.

Chillen in Midtown Manhattan

Tijdens het ontbijt zagen we op het nieuws dat er een extreme heat warning was vandaag, het zou 34 graden worden en aanvoelen als 40. Aangezien we gisteren al omvielen van de hitte, besloten we dan ook om het vandaag wat rustiger aan te doen. In plaats van wandelen, gingen we vandaag op de fiets. Je hebt in de stad overal citibikes staan, die je zo kunt pakken, ideaal. Je moet ze alleen ieder half uur inleveren op een docking station, maar dat was een goede stok achter de deur om de airco in de vluchten.

New York

Het was even wennen om in Manhattan te fietsen (niet overal zijn fietspaden en vrijwel alle straten zijn eenrichtingsverkeer), maar binnen no time stonden we in Midtown Manhattan. Bij de Public Library nog even een paar souvenirs gekocht en toen zijn we even lekker in Bryant Park gaan zitten. Hier waren ze net bezig met een Broadway showcase, waar er steeds mensen optraden op een podium om een musical te promoten. Prima om zo even te relaxen!

Na de lunch zijn we nog even naar Grand Central Station gelopen, wat een indrukwekkend station!

Fietsen in Central Park

Daarna haalden we weer een fiets op en fietsten we naar Central Park (een spannende tocht dwars door Manhattan). We maakten onderweg een paar korte stops aan de Upper East Side en de Upper West Side (om de fiets even in een dock te zetten). Het was inmiddels loeiheet en bewolkt, dus veel foto’s hebben we niet gemaakt. Vooral gestopt om water te drinken.

New York

Eind van de middag stalden we de fietsen vlakbij Times Square, waar we nog even wat geshopt en gegeten hebben. In afwachting van ons (letterlijke) hoogtepunt in New York: een bezoek aan de Top of the Rock.

Hoogtepunt in New York: Top of the Rock

Maanden geleden hadden we dit al geboekt, en nu was het eindelijk zo ver: we gingen op het dak staan van een wolkenkrabber! Op Rockefeller Plaza hebben we ons nog even vergaapt aan dit gebouw: hoog!

New York

Binnen konden we in een keer doorlopen en we stonden in no-time in de lift, die ons in 43 seconden naar de 70ste etage. Daarna hebben we meer dan uur lang boven rondgedwaald en genoten van alle uitzichten. Ondanks de bewolking was het zo ontzettend gaaf! En helemaal toen het ook nog ging schemeren en alle lichtjes aangingen…

Na dit mooie moment gingen we terug naar het hotel. Wat een fantastische afsluiter van een bliksembezoek aan New York. Het smaakt zeker naar meer, ik kom nog wel een keer terug. Maar eerst gaan we weer op pad, op naar een nieuw roadtripavontuur.

Lees nu het volgende reisverslag: Dag 9, 10 & 11: Via Pennsylvania naar Watkins Glen

Do you like this post? Share it!

Co

Hoi! Ik ben Co en ik schrijf op deze website over mijn reisavonturen. Ook geef ik tips en zorg ik voor de nodige reisinspiratie. Ga je mee?