• Menu
Watkins Glen

Dag 9, 10 & 11: Via Pennsylvania naar Watkins Glen

Na de drukte in New York doen we het even een paar dagen wat rustiger aan. Moet ook wel, want de regen komt met bakken uit de lucht. We gaan shoppen in Pennsylvania en genieten van Seneca Lake in Watkins Glen.

Doei New York!

Watkins Glen
Het regende flink op de ochtend dat we New York moesten verlaten, tijd om te gaan! Het duurde even tot we de stad uit waren, er lagen flinke plassen water op de wegen, waardoor alles vrij langzaam ging. Eenmaal op de snelweg ging het rap, we reden via New Jersey (weer een nieuwe staat) naar Pennsylvania!

Pennsylvania

Maanden geleden hadden we al een motel geboekt in Scranton, Pennsylvania. Vlakbij dat hotel zat een drive in bioscoop, leek ons superleuk om eens te doen. Booking.com annuleerde echter een paar dagen geleden onze boeking, en hierdoor moesten we noodgedwongen uitwijken naar wintersportplaats Wilkes-Barre. Nooit van gehoord, maar so be it. Het bleef regenen en omdat we toch langs een Premium Outlet kwamen, zijn we maar even gaan shoppen. M’n koffer is inmiddels weer een paar kilo zwaarder, haha!

Watkins Glen
Het hotel is een simpele Microtel Inn & Suites, prima voor een nachtje. Grootste voordeel: we konden er eindelijk onze was doen! Ook hebben we nog even gezwommen in het (binnen)zwembad van het hotel, niet een heel groot succes, het is namelijk nogal klein. Eten doen we bij een plaatselijke Mexicaan, prima! Lekker op tijd naar bed, weer even opladen voor de rest van de reis.

Op naar de Finger Lakes

Rustig aangedaan (zelfs een beetje uitgeslapen) en we vertrokken rond half elf uit Wilkes-Barre. We namen de toeristische route, geen snelwegen, maar mooie landweggetjes. Onderweg zagen we dan de mooiste dorpjes en huizen met witte hekken. We reden dwars door de bergen, wat af en toe mooie uitzichten opleverde.
Watkins Glen

Ook maken we onderweg nog een stop bij de Walmart om wat extra eten in te slaan (niet dat het nodig was, maar shoppen bij Walmart is altijd leuk) en voordat we het wisten waren we op onze bestemming: Watkins Glen. Een schattig toeristisch stadje aan een van de Finger Lakes. De Finger Lakes zijn een aantal grote meren in New York State die er net uitzien als een paar lange vingers, heel maf om te zien op de kaart. Nadat we ingecheckt waren in ons hostel (accommodatie is hier schreeuwend duur, dus we doen hier even low budget) zijn we het stadje gaan verkennen. Veel restaurantjes en nog meer wijnbarren (dit is een regio waar heel veel wijn wordt gemaakt), ik denk dat we ons hier wel twee nachten gaan vermaken! Het meer waar we aan zitten (Seneca Lake) is prachtig en we hebben dan ook lekker buiten gegeten bij de haven.

Eindelijk weer zon en eindelijk weer eens buiten eten, superfijn! Na het eten maakten we nog een wandeling over de pier, waar we een getuige zijn van een prachtige zonsondergang. Wat een mooie plek om weer even bij te komen.

Watkins Glen State Park

De volgende ochtend trekken we onze sportkleren aan: we gaan hiken in Watkins Glen State Park. Een mooie wandeling langs tientallen watervallen, via trappen en bruggen. Een druk park, maar zeker de moeite waard. Het is er echt prachtig!

Watkins Glen

De wandeling neemt ongeveer drie uur in beslag, dus de rest van de dag doen we wat rustiger aan.

Even relaxen

Het is mooi weer (zo’n 28 graden, amper bewolkt en een lekker briesje), dus we gaan in het Lakeside Park lekker boeken lezen en doen eindelijk een kleurtje op. Heerlijk!

Watkins Glen

Na een megamilkshake van Ben & Jerries (zo lekker!) eten we onze laatste avondmaaltijd in de Verenigde Staten. Verder dan nacho’s en patat komen we niet, we zitten nog bomvol van de milkshakes. We wandelen nog een laatste keer langs Seneca Lake, voor een mooie zonsondergang. Een heerlijke laatste avond in de Verenigde Staten. Morgen weer terug naar Canada!

Vond je dit een leuk artikel? Deel 'm via onderstaande knoppen.