Llançà

Dag 17 & 18: Genieten in Llançà

Na een korte stopover in Barcelona vertrek ik naar het mooie Llançà aan de Middelandse Zee, waar ik mijn familie tref. De eerste dagen moeten we weer even wennen en genieten we van ons fijne huis (met fenomenaal uitzicht) en de mooie omgeving.

Op naar Llançà!

Ik heb heerlijk geslapen in het hostel en tot mijn verrassing stond er zelfs een lekker ontbijt klaar, fijn!
Llançà

Helemaal opgeladen liep ik naar het station, waar ik nog langs het mooie Casa Batlló kom. De treinreis gaat snel voorbij en voordat ik het weet ben ik in Girona, waar mijn ouders al op me staan te wachten, gezellig! We nemen een snelle lunch in het café op het station en nemen daarna de trein naar Llançà.

We komen langs mooie dorpjes, de uitzichten zijn prachtig. Een uur later staan we op het station van Llançà, waar we een taxi nemen naar het huis waar we de komende week verblijven. De taxichauffeur brengt ons echter naar de verkeerde straat, waardoor we met zware koffers drie straten omhoog moeten klimmen. En de straten zijn hier supersteil! Helemaal kapot en lekker bezweet komen we aan bij het huis. Vanuit (bijna) alle kamers kom je op een balkon met een fenomenaal uitzicht, genieten!

De familie is compleet

Een uur later staan mijn broertjes voor de deur (die zijn met de auto via Duitsland, Zwitserland en Italië naar Spanje gereden) en rond half acht zijn ook mijn zusje en haar vriend er (ook met de auto, via veel files): we zijn compleet! Na een borrel met veel geklets op het terras wandelen we via een pad langs de rotsen naar de haven. Een mooie route, waar we getuige zijn van een mooie zonsondergang.

Llançà

Eten doen we in de haven bij een chaotische tapastent en het is erg lekker. Ik kan hier wel aan wennen!

Relaxdag in Llançà

Vandaag hoefden we helemaal niks, fijn! Na een heel lekker ontbijt gaan we naar het strandje onder ons huis, waar het al behoorlijk druk is. Daar hebben we ons een paar uur vermaakt en lekker gelezen, gezwommen en gesnorkeld.

Llançà

Na de late lunch maak ik nog een keer dezelfde wandeling als gisteravond, alleen heb ik nu wel m’n goede camera mee. Ik maak dan ook veel foto’s, want wat is het hier mooi!

We gaan barbecueën op ons terras, wat nog wel een uitdaging is, want het begint keihard te onweren. Gelukkig staat de eettafel redelijk waterdicht onder een afdakje, dus blijven we nog lekker blijven zitten tot een uur of elf. Voelt wel echt als vakantie dit! Morgen gaan we cultureel doen en gaan we op bezoek bij Dalí in Figueres.

Lees nu mijn volgende reisverslag: Dag 19 & 20: Dagje Figueres en een prachtige wandeling

Do you like this post? Share it!

Co

Hoi! Ik ben Co schrijf op deze website over mijn reisavonturen. Ook geef ik tips en zorg ik voor de nodige reisinspiratie. Ga je mee?