• Menu
New York State en Massachusetts

Dag 5 & 6: Roadtrip door New York State en Massachusetts

Voor vertrek hadden we deze dagen best wel uitgestippeld. Het plan was om in New York State af te dwalen langs de Hudson richting New York. Niets is zo veranderlijk als de mens, want ter plekke gooiden we onze plannen om en deden we een extra staat aan: Massachusetts. In deze blog alles over dag 5 & 6: onze roadtrip door New York State en Massachusetts.

Roadtrip door New York State

New York State en Massachusetts

Heerlijk geslapen vannacht (wat wil je ook met al die indrukken) en stond dan ook fris en fruitig naast m’n bed vanmorgen. Op naar een nieuwe bestemming! Het plan was om een nachtje te verblijven in de Hudsonvallei, dus stelden we de navigatie (Annelieke met een kaart en Google Maps) in op het plaatsje Catskill, net onder Albany. Onderweg reden we nog een flink stuk door de Adirondacks; prachtige wegen, mooie rivieren en zelfs een spectaculaire waterval. Ook kwamen we voor het eerst in dagen weer eens op een snelweg en guess what: we spotten ons eerste wildlife. Er liep namelijk een hert over de snelweg heen. Gelukkig was het niet zo druk en kon ik nog afremmen, ze heeft het dus veilig gered naar de overkant, fijn!

Op zoek naar een hotel

Na een paar korte stops bij een tankstation en een restarea, zijn we net onder Albany een Dunkin’ Donuts ingestapt. We hadden zin in wat eten en de gratis wifi was ook wel handig om een hotel te boeken. We keken vooral naar hotels in de omgeving van Catskill en Kingston (waar we op dat moment al erg dichtbij waren). Onze eis was echter een buitenzwembad (het was 30 graden en we snakten hier al dagen naar) en dat was in deze regio nergens te bekennen of schreeuwend duur. Toen stuitte ik op een mooie deal voor een motel in Pittsfield, Massachusetts, 50 kilometer verderop. We besloten ervoor te gaan en boekten een kamer in de Berkshire Inn.

Een avond in Pittsfield, Massachusetts

De Berkshire Inn is echt een Amerikaans motel, laagbouw, voor elke deur een parkeerplaats en last but not least een fijn zwembad! Helaas was het toch iets te fris om baantjes te trekken (pootjebaden ging prima), maar toch hebben we hier een paar uur heerlijk kunnen relaxen.

New York State en Massachusetts

Pittsfield bleek ook een erg leuk plaatsje te zijn, waar je zelfs overal naar toe kon lopen (dat heb je niet veel in Amerika, een fatsoenlijke stoep is zeldzaam). Het stadje zag er (net zoals Gananoque) uit als een grote filmset.

We gingen eten in J Allen’s Clubhouse Grille, een echte sportsbar. Het eten was er heerlijk (en goedkoop, net als de cocktails). Toen we bijna klaar waren met eten begon er een music bingo, waar we aan mee hebben gedaan. Vrij hilarisch, er werd steeds 30 seconden van een liedje gespeeld en als die op je bingokaart stond mocht je die afstrepen.

Helaas kenden we niet alle nummers en hadden (misschien daardoor?) geen bingo. Maar wel een hele leuke avond. Wie had vanmorgen gedacht dat we music bingo zouden spelen in Pittsfield, Massachusetts?

On the road again

We werden vanmorgen wakker met regen, yuk. Na een rondje weerberichten bleek het ongeveer overal te regenen waar we naar toe wilden gaan, dus besloten we lekker rustig aan te doen. Na het ontbijt vertrokken we richting New York, en na een kwartiertje waren we Massachusetts uit en reden we New York State weer binnen. Voelde weer een beetje als thuiskomen, haha!

New York State en Massachusetts

Het leek aardig op te klaren, dus gingen we in Philmont even de snelweg af voor een bezoekje aan High Falls Conservation Area. Een korte hike met een mooie waterval. De moeite waard om tien minuten voor om te rijden.

Daarna weer verder richting het zuiden, waar het steeds warmer werd (we vertrokken met 19 graden en het werd een broeierige 31). Voor lunch deden we het dorpje Pleasant Valley aan, waar we bij een deli een heerlijk broodje haalden. Hier hielden we ook een goede lunchbreak, waar we nog even lekker hebben liggen lezen.

Vanaf daar was het nog zo’n anderhalf uur rijden naar ons hotel in Long Island City, New York. Ik vond dat best een beetje spannend, maar ging helemaal goed. De wegen stonden goed aangeven en iedereen geeft elkaar de ruimte. Kunnen ze in Europa nog wat van leren.

New York State en Massachusetts

Zonder problemen kwamen we aan bij ons hotel. We hebben bewust voor dit hotel (LIC hotel) gekozen omdat we hier konden parkeren, wel zo handig in deze stad. Vanaf het dakterras hebben we een supermooi uitzicht op de skyline, en kunnen we o.a. het Empire State Building en het WTC zien. Gaaf!

Eerste kennismaking met Manhattan

Na een korte break op het dakterras van ons hotel hebben we de metro naar Bryant Park genomen. Boven de grond vergaapten we ons aan de drukte en de hoge gebouwen, we zijn echt in New York! We stonden naast de New York Public Library, dus dat werd meteen onze eerste stop. Wat een indrukwekkend gebouw!

New York State en Massachusetts

Toen maakten we kennis met Times Square, wat een gekte! Overal mensen, kleuren, bewegende billboards. We wisten echt niet meer waar we moesten kijken!

Eten deden we in de TGI Fridays vlakbij Times Square en dat was echt belachelijk lekker. Nog even een klein rondje gelopen door Central Park en de bewaking bij de Trump Tower bestudeerd en daarna de metro weer terug naar het hotel genomen, moe van de warmte en alle indrukken. De eerste indruk van New York is erg goed, ben benieuwd wat de komende dagen gaan brengen.

Lees nu het volgende reisverslag: Dag 7: New York part 1

Deze blog bevat een affiliate link. Als je via deze link iets bestelt krijg ik hier een kleine vergoeding voor. Jij betaalt niets extra. Ik plaats deze links alleen als ik ze zelf ook zou gebruiken, ik sta dus helemaal achter deze websites.