Reis naar Toronto

Dag 1: de lange reis naar Toronto

Yes, we zijn onderweg! Vandaag de lange reis naar Toronto en een extreem lange dag, we mogen er door het tijdverschil namelijk zes uur aan vast plakken. Tijd genoeg om een zeer uitgebreid reisverslag van de eerste dag te tikken. Je moet toch wat als je acht uur in een vliegtuig zit?

Op naar Schiphol

Ik mocht uitslapen vandaag, m’n wekker ging pas om acht uur. Natuurlijk was ik lekker om kwart over zes wakker, te veel zin om op reis te gaan! Lekker rustig aan gedaan, nog een beetje gelezen en de laatste dingen gepakt. Iets voor 10 uur zag ik Annelieke op Station Lelylaan. Ik had trouwens nog bijna de trein gemist omdat ik iets te rustig aan deed. Samen reisden we vanaf Lelylaan in slechts zeven minuten naar Schiphol.

reis naar Toronto

Op Schiphol aangekomen wilden we eerst onze koffer kwijt, dus liepen we naar de balies van Air Transat. Voor mij een onbekende luchtvaartmaatschappij, ik was erg benieuwd. Een paar maanden geleden hadden we een Option Plus pakket geboekt, waardoor we leuke extraatjes kregen. Het eerste voordeel hadden we bij het inchecken van de koffers, we mochten namelijk meteen doorlopen en de lange rij overslaan. Wat een luxe! Na een korte stop bij de AH to go liepen we naar de security check. De laatste weken lees ik hier alleen maar horrorverhalen over, het zou extreem druk zijn en uren duren voordat je een keer aan de beurt bent. Zoals je ziet was het echt enorm druk.

Reis naar Toronto

Ik geloof niet dat ik ooit zo snel door een security check ben gelopen, haha! Een beetje jammer was wel dat ik er daar achter kwam dat mijn fijne nekkussen (ik sleep dat ding al sinds 2013 mee op al mijn lange reizen) was verdwenen. Er gingen maar liefst drie mensen voor me op zoek, maar niemand kon hem vinden. Waarschijnlijk verloren tijdens de korte stop bij de AH to go… Erg jammer! Wel even een lost and found formulier ingevuld, hopelijk kan ik hem over een week of vier weer een keer ophalen.

De langste rij in Nederland vonden we bij de paspoortcontrole, hier moesten we maar liefst een kwartier wachten voordat de automatische scanner ons akkoord bevond (er komt geen mens meer aan te pas hier).

We waren natuurlijk veel te vroeg om naar de gate te gaan, dus hebben we nog wat rondgedwaald in het duty free gedeelte, op zoek naar het Rijksmuseum. Blijkbaar is die inmiddels verdwenen, we konden hem nergens meer vinden. Ook hebben we onze eerste Amerikaanse keten van deze reis aangedaan: koffie bij de Starbucks.

De lange vliegreis

Reis naar Toronto

Toen was het tijd om naar de gate te gaan, waar we om 12:00 uur zouden boarden. Ons vliegtuig was echter nergens te bekennen, er stond er nog eentje van Air Canada. Pas rond 12:30 uur kwam ons vliegtuig aan en uiteraard duurde het nog even voordat we mochten boarden. Door ons Option Plus pakket mochten we als een van de eersten onze stoel uitzoeken en de stoel naast ons bleef leeg. Lekker rustig!

Met een klein uurtje vertraging gingen we de lucht in, waar we getrakteerd werden op een mooi uitzicht op de Nederlandse kust. Tijdens de vlucht kregen we weer wat leuke extra’s door ons luxepakket (kan er wel aan wennen), waaronder een glaasje bubbels, nu is het echt vakantie!

reis naar toronto

De vliegreis duurde uiteraard erg lang en we hebben ons vermaakt met het entertainmentsysteem (ik heb eindelijk Fantastic Beasts and Where to Find Them gezien), een beetje gelezen en ik ben begonnen met dit reisverslag. De vlucht ging verder heel smooth, geen gekke turbulentiedingen en voordat we het wisten stonden we weer op de grond.

Welkom in Canada!

We werden op het vliegveld gecheckt door een soort van fotorobot en goedgekeurd om Canada te betreden, superhandig en we stonden daardoor ook in no time bij de bagagebanden. Door ons Option Plus pakket zou onze bagage als eerste van de band komen rollen. Dat was ook het geval met de koffer van Annelieke, maar die van mij was nergens te bekennen. Na drie kwartier wachten en zoeken bleek hij een paar bagagebanden verderop te staan (er ging iets niet helemaal goed met het lossen van de bagage) en was ik erg blij om mijn koffer te zien!

Toen op naar Hertz voor de auto. Omdat ik recent Gold member ben geworden, stond mijn naam op een bord met daarachter het nummer van het parkeervak waar de auto stond. Het is een spierwitte Toyota Corolla, met slechts 5000 kilometer op de teller. En groot voordeel: hij heeft een achteruitrijcamera, superhandig!

We maakten meteen kennis met de spits van Toronto en reden via meerdere files naar ons hotel in Brampton. Over de 10 kilometer naar ons hotel deden we maar liefst 40 minuten, ik hoop dat het voor de rest wat sneller gaat tijdens deze reis, haha! Omdat we wilden voorkomen dat we zouden instorten, hebben we onze koffers gedropt en zijn we meteen doorgereden naar de dichtstbijzijnde Walmart voor de nodige boodschappen (o.a. water en een koelbox).

reis naar Toronto

Nadat we de boodschappen naar het hotel hadden gebracht begonnen we de moeheid toch wel echt te voelen en besloten we wat te gaan eten in de dichtstbijzijnde eetgelegenheid bij ons hotel. En ja, dat was dus de Burger King (I know, dat kan echt niet).

Reis naar Toronto

Rond een uur of half negen (half drie Nederlandse tijd) waren we weer terug en zijn we ons bed in gestort. Moe van de lange reis. Maar we zijn in Canada!

Lees nu het volgende reisverslag: Dag 2: Presqu’ile Provincial Park en de Thousand Islands

Do you like this post? Share it!

Co

Hoi! Ik ben Co en ik schrijf op deze website over mijn reisavonturen. Ook geef ik tips en zorg ik voor de nodige reisinspiratie. Ga je mee?