Jaaroverzicht reizen

Jaaroverzicht: mijn reizen in 2016

December: de maand van de lijstjes! En aangezien ik daar dol op ben, kunnen jullie de komende weken een aantal jaaroverzichten verwachten. 2016 was een weer een erg goed reisjaar, ik was in totaal 51 dagen onderweg en ik bezocht 7 verschillende landen. In deze blog een overzicht van mijn reizen in 2016.

Januari: weg in eigen land

Jaaroverzicht reizen
Mijn eerste tripje in 2016 was een weekendje weg in eigen land. Met mijn zusje ging ik in januari naar Zandvoort en Haarlem. Lekker eten, hertjes spotten in de Amsterdamse Waterleidingduinen, strandwandelingen en een leuke verrassing aan het eind. Nieuwsgierig? In deze blog mijn verslag.

Maart: citytrip Parijs

Pasen in Parijs
In april was het weer tijd de jaarlijkse citytrip met mijn moeder tijdens Pasen. Voor de vierde keer stond Parijs op een planning, een van onze favoriete steden. Ondanks het feit dat we er al zo vaak waren geweest, hebben we vooral veel dingen gezien en buurten bezocht die we niet kenden. Mijn reisverslagen van dit weekend kun je vinden op deze pagina.

Mei: Gent & Brugge

Brugge
Mijn eerste solotrip van 2016 was in mei, toen ik ging ik een paar dagen met de trein naar België om Gent en Brugge te ontdekken. Het was heerlijk weer, dus ik heb lekker in parkjes gerelaxt en volop genoten van deze prachtige oude steden. Op deze pagina kun je mijn reisverslagen vinden.

Juni: Glastonbury Festival

Glastonbury 2016
In juni stapte ik voor het eerst in 2016 weer een vliegtuig in, op naar Engeland! Voor de tweede keer ging ik naar een van de grootste (en gaafste) festivals in Europa: Glastonbury. Het was qua weersomstandigheden een van de heftigste edities ooit, ik heb vijf dagen lang door de modder moeten ploeteren. Maar het was ontzettend gaaf, heb heel veel leuke dingen gezien. In deze blogs kun je daar meer over lezen.

Juli: Roadtrip door het Zuidwesten van Amerika

Las Vegas
De reis waar ik het langste naar had uitgekeken (had de tickets al in oktober geboekt) was de roadtrip door het Zuidwesten van Amerika die ik in juli maakte. Ik droomde al over deze reis toen ik 10 was, dus dit was echt een big deal. Samen met Jess reed ik in 3,5 week door Arizona, Utah, Nevada en Californië, waar we fantastische natuurparken bezochten en genoten van de grote (gekke) steden. Tijdens deze reis heb ik veel reisverslagen bijgehouden (de beste manier om niets meer te vergeten ;)), welke je op deze pagina terug kunt vinden.

September: voor het eerst all inclusive

All inclusive Kusadasi
Aangezien mijn reizen in juni en juli nogal actief waren, was ik in september wel toe aan een rustmomentje. Volledig tegen mijn eigen principes in, boekte ik een all inclusive vakantie naar Turkije. Ik vond dat ik dat toch maar een keer moest proberen. Eddie ging gezellig mee (die was nog steeds moe van de modder op Glastonbury) en we hebben heerlijk genoten van het lekkere eten en boeken gelezen bij het (ijskoude) zwembad. Hoogtepunt was een tripje naar de ruïnes van Efeze, wat is dat geweldig mooi! Meer lezen? Dat kan op deze pagina.

November: citytrip naar Boedapest

Citytrip Boedapest
In november bezocht ik samen met Janneke (in het kader van onze vijftienjarige vriendschap) de Hongaarse hoofdstad Boedapest. Een land waar ik nog nooit was geweest, leuk om er weer eens eentje te mogen afvinken. Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik er van moest verwachten, maar Boedapest heeft me aangenaam verrast, wat een prachtige stad! Mijn reisverslagen van deze citytrip kun je vinden op deze pagina.

December: citytrip naar Praag

Praag
Nadat deze blog verscheen maakte ik nog een citytrip: ik ging in mijn eentje naar Praag. De heenreis was hilarisch (en leverde me een van de meest gelezen artikelen ooit op) en stad was prachtig met alle lichtjes en kerstmarkten. Op deze pagina kun je mijn reisverslagen lezen.

Naast al deze reizen maakte ik ook nog enkele dagtrips in Nederland en ging ik een dagje naar Antwerpen. 2016 was een prachtig (en veelzijdig) reisjaar.

Hoe was jullie reisjaar?

Meer toffe reizen

Ik maakte in de jaren die volgen nog veel meer toffe reizen. Je kunt hier per jaar zien waar ik naartoe reisde:
Mijn reizen in 2017 – jaaroverzicht
Jaaroverzicht: mijn reizen in 2018
Jaaroverzicht: Mijn reizen in 2019

Do you like this post? Share it!